nuk ka miresi qe nuk kushton dhe nuk dhemb

Ceremonia blasfemuese e Lojerave Olimpike 2024

postuar me 31 Korrik 2024 ne "Kultura & Shoqeria"
Pritja e ceremonise se hapjes se Lojerave Olimpike te Parisit 2024 ishte e madhe, me premtime per nje vitrine unike dhe artistike pergjate lumit Seine. Ceremonia e hapjes se Lojerave Olimpike te Parisit 2024 u zhvillua me 26 korrik 2024 dhe u mbajt pergjate lumit Seine. Ceremonia paraqiti nje perzierje te performancave artistike, duke perfshire interpretimin e kengetares franceze Juliette Armanet te "Imagine" me nje piano flakeruese dhe nje parade te kombeve ku atletet udhetonin me varka pergjate Senes. Ngjarja perfshinte gjithashtu paraqitje nga bartes te shquar te flamurit si LeBron James dhe Coco Gauff nga Shtetet e Bashkuara. Por pavaresisht gjithckaje, per shume katolike, ngjarja u kthye ne nje moment zhgenjimi dhe zemerimi te thelle per shkak te disa elementeve te diskutueshme.

Ceremonia u drejtua nga Thomas Jolly dhe mori vleresime te ndryshme. Ndersa u vleresuan segmentet artistike dhe performancat muzikore, nuk munguan kritikat e shumta. Drejtimi i pergjithshem i ceremonise, i udhehequr nga Thomas Jolly, u kritikua per qasjen e saj laike dhe, nganjehere, provokuese. Vendimet artistike dukej se nenvizonin nje perspektive sekulariste te shoqerise postmoderne, e cila shpesh e vendos krishterimin ne opozite. Per me teper, nje segment qe perfshin drag queens terhoqi polemika nga grupet fetare dhe la me nje shije te neveritshme besimtaret e krishtere ne te gjithe boten.

Konferenca e Peshkopeve Franceze, se bashku me peshkopet dhe udheheqesit e shquar katolike nga e gjithe bota, shprehen keqardhje te thelle dhe kritika mbi kete event, duke e pershkruar ate si nje tallje te krishterimit. Ata theksuan dhimbjen qe u shkaktoi te krishtereve ne mbare boten dhe denuan skenat e talljes me figuren kryesore te besimit. Peshkopi Robert Barron u beri thirrje katolikeve te shprehin pakenaqesine e tyre, duke e cilesuar aktin si nje tallje te rende. Peshkopi Andrew Cozzens u beri thirrje katolikeve te pergjigjen me lutje dhe agjerim. Parodia, e cila perfshinte drag queens qe portretizonin apostujt dhe nje DJ si Jezusi, u pa si thellesisht fyese nga mbare komuniteti katolik.

Marie Antoinette me koken e prere

Si fillim, perfshirja e Marie Antoinettes me koken e prere gjate ceremonise ishte nje element i diskutueshem. Ndersa synonte te evokonte historine e trazuar te Revolucionit Francez, ky imazh ishte i tmerrshem dhe shqetesues. Marie Antoinette, mbreteresha e fundit e Frances para Revolucionit, simbolizon trazirat e dhunshme dhe persekutimin e shume njerezve, perfshire edhe figurat fetare, gjate asaj periudhe. Ky akt, i kombinuar me performancen e metalit te rende qe e shoqeroi, u pa si glorifikim i nje periudhe ndjenjash dhe dhune te forta anti-katolike. Kisha e sheh Revolucionin si nje kohe vuajtjesh te medha per shume prej adhuruesve te saj dhe banalizimi i nje dhune te tille per hir te argetimit, eshte thellesisht i papershtatshem dhe fyes.

Tallje me Darken e Fundit

Por nje nga pjeset me te diskutueshme te ceremonise ishte parodia e "Darka e Fundit" e Leonardo da Vincit. Ky segment paraqiste drag queens qe portretizonin apostujt dhe nje DJ mbipeshe, nuk e di nese ishte burre apo grua, qe luante rolin e Jezusit. Ky spektakel, i cili dukej se ishte pjese e nje sfilate te madhe mode, u pa si nje tallje e hapur e nje prej momenteve me te shenjta ne traditen e krishtere.

Lakuriqesi dhe zemerim moral

Ndoshta elementi me trondites dhe fyes moral ishte perfshirja e nje burri me penis te zhveshur gjate parodise se Darkes se Fundit. Kjo shfaqje ishte nje shkelje flagrante e miresjelljes dhe respektit per ndjeshmerite fetare. Per katoliket, trupi i njeriut konsiderohet si nje tempull i Frymes se Shenjte dhe ekspozimi i tij publik ne nje menyre te tille shihet si thellesisht mungese respekti dhe imorale; madje konsiderohet blasfemi. Ky akt jo vetem qe tallte shenjterine e Darkes se Fundit, por gjithashtu shkeli standardet baze morale, duke thelluar me tej zemerimin dhe pikellimin brenda komunitetit katolik.

Perfshirja e Femijeve

Perfshirja e femijeve ne talljen e Darkes se Fundit shtoi nje shtrese tjeter zemerimi moral. Ne mesimet e krishtera, femijet konsiderohen te paster dhe te pafajshem, dhe perfshirja e tyre ne nje portret te tille blasfemues, te ndotur dhe imoral, shihet teper skandaloz. Duke perfshire femijet ne kete parodi, ceremonia jo vetem qe tallte ngjarjet e shenjta fetare, por gjithashtu shperfillte pafajesine dhe edukimin moral qe femijet meritojne. Ky element nxori ne pah nje shperfillje te thelle te vlerave te respektit dhe miresjelljes, duke tjetersuar dhe ofenduar me tej komunitetin katolik.

Njeriu Blu

Performanca e njeriut blu, Katerina pothuajse e zhveshur, e lyer me ngjyre rreth tavolines ku u shtrua Darka e Fundit, ishte nje tjeter shuplake ndaj komunitetit te krishtere vecanarisht katolik, dhe shihet gjithashtu si nje tjeter faktor blasfemues ne kete ngjarje te pashenjte. Cmund te kete me djallezore se te masakrosh trupin tend ku jeton Shpirti i Shenjte, dhe te levizesh ne menyra provokative dhe imorale aty ku Zoti dhe porosite e fundit, duke u talle me simboliken e veres, darkes, flijimit?

Mbreteresha me mjeker

Pervec ketyre fyerjeve mallore, polemikave iu shtua edhe perfshirja e nje drag queen me mjeker, nje figure qe ilustron me tej shperfilljen e ceremonise per vlerat tradicionale te krishtera. Kjo zgjedhje ishte vecanerisht e bezdisshme per shume katolike, pasi dukej se haptazi sfidonte dhe tallte normat e vendosura te gjinise dhe shenjterise. Prania e drag queen me mjeker ne parodine e Darkes se Fundit u pa si nje provokim i qellimshem, duke perkeqesuar ndjenjen e mosrespektimit dhe blasfemise.

Njeriu mbi Kalin e Bardhe

Pervec skenes kontroverse te Darkes se Fundit, ceremonia perfshinte nje segment qe shfaqte nje burre mbi nje kale te bardhe. Ky imazh, edhe pse ndoshta synon te jete artistik ose simbolik, ne dukje i pademshem, nuk mund te mos ngjallte mendime per tema apokaliptike per shume te krishtere. Simbolika e nje kali te bardhe ne Librin e Zbuleses eshte e fuqishme dhe nuk shkeputet lehte nga konotacionet e tij shkrimore. Kjo zgjedhje shtoi ndjenjen e shqetesimit dhe mungeses se respektit qe ndjejne akoma shume ne komunitetin katolik; perdorimi i ketij imazhi ne nje kontekst laik dhe teatror, ??vecanerisht brenda atmosferes ekstravagante dhe kaotike te ceremonise se hapjes, per shume ndihet si nje banalizim i simboleve te shenjta. Kisha Katolike ka ruajtur prej kohesh shenjterine e imazheve fetare dhe perdorimi i simboleve te tilla jashte kontekstit te tyre shpirteror shihet si thellesisht mosrespektuese. (Me shume rreth kesaj simbolike do shkruaj ne artikullin tjeter)

--

Si perfundim [i ketij postimi], ceremonia e hapjes se Lojerave Olimpike te Parisit 2024, me zgjedhjet e saj artistike dhe te diskutueshme, ka lene nje shenje zhgenjimi dhe lendimi ne komunitetin katolik. Ndersa bota vazhdon te evoluoje dhe te shprehe kendveshtrime te ndryshme, eshte thelbesore te kujtojme rendesine e respektit per te gjitha traditat fetare dhe simbolet e shenjta qe ato i mbajne te dashura. Ky incident sherben si nje kujtese prekese e tensionit te vazhdueshem midis shprehjes artistike laike dhe nderimit fetar. Per shume katolike, ishte nje moment qe nenvizoi rendesine e qendrimit te palekundur ne besimin e tyre dhe te avokimit per respekt dhe mirekuptim ne sferat publike. Pergjigja nga komuniteti katolik ka qene nje reflektim i thelle dhe nje thirrje per veprim. Peshkopet dhe laiket inkurajohen te angazhohen ne lutje, agjerim dhe perkushtim te perterire ndaj elementeve thelbesore te besimit te tyre, si Eukaristia, Zemra e Shenjte dhe Virgjeresha Mari. Peshkopi Donald Hying nga Madison, Wisconsin, beri thirrje per veprime te tilla si demshperblim per blasfemine e deshmuar gjate ceremonise. Ndersa Peshkopi Robert Barron i Minesotes u beri thirrje katolikeve qe te degjojne zerat e tyre, duke e denoncuar portretizimin si nje tallje te rende. Gjithashtu Peshkopi Andrew Cozzens i Komitetit te Peshkopeve te SHBA-se per Ungjillizimin dhe Katekizmin u kerkoi katolikeve te pergjigjen me lutje dhe agjerim, duke deklaruar se Jezusi e perjetoi perseri pasionin e tij me kete shpifje publike te Darkes se Fundit.