nuk ka miresi qe nuk kushton dhe nuk dhemb

Tatuazhet ne Katolicizem

postuar me 19 Gusht 2024 ne "Kultura & Shoqeria"
Ceshtja nese tatuazhet konsiderohen mekat brenda katolicizmit, ka qene per shume kohe nje teme debati midis teologeve dhe katolikeve besnike. Ndersa Kisha Katolike nuk ka bere nje deklarate zyrtare doktrinore duke i shpallur tatuazhet si mekat, mesime te ndryshme, tradita dhe referenca biblike kane bere qe shume njerez t'i konsiderojne tatuazhet problematike nga kendveshtrimi katolik. Ky artikull eksploron arsyet pse tatuazhet mund te shihen si mekat ne katolicizem, te mbeshtetur nga referenca biblike dhe analiza teologjike.

Referencat biblike dhe trupi si tempull

Nje nga referencat kryesore biblike te cituara shpesh ne diskutimet rreth tatuazheve eshte nga Dhiata e Vjeter:

Levitiku 19:28

Mos i prisni trupat per te vdekurit dhe mos vendosni shenja tatuazhesh mbi veten tuaj. Une jam Zoti.

Ky varg eshte pjese e ligjit Levit qe u eshte dhene izraeliteve. Ndersa disa argumentojne se keto ligje ishin specifike per kontekstin kulturor dhe fetar te Izraelit te lashte, te tjere besojne se ato pasqyrojne nje parim me te gjere te respektimit dhe ruajtjes se integritetit te trupit. Ne teologjine katolike, trupi shihet si tempull i Frymes se Shenjte, i cili mbeshtetet nga Dhiata e Re:

1 Korintasve 6:19-20 (NIV):

A nuk e dini se trupat tuaj jane tempuj te Frymes se Shenjte, qe eshte ne ju, te cilin e keni marre nga Perendia? Ju nuk jeni te vetvetes; jeni blere me nje cmim te larte. Prandaj nderoni Perendine me trupat tuaj.

Ideja se trupi eshte nje tempull sugjeron qe ai duhet te mbahet i paster dhe i pandryshuar, si nje shenje respekti per krijimin e Zotit. Tatuazhet, ne kete kontekst, mund te shihen si nje forme e ndotjes ose ndryshimit te panevojshem te trupit.

Parimi i modestise dhe perulesise

Mesimi katolik vendos nje theks te forte te virtytet e modestise dhe perulesise. Tatuazhet, te cilat shpesh jane nje forme e vete-shprehjes ose nje mjet per te terhequr vemendjen te vetja, mund te shihen si ne kundershtim me keto virtyte. Katekizmi i Kishes Katolike thote:

Katekizmi i Kishes Katolike 2521

Pastertia kerkon modesti, nje pjese integrale e vetepermbajtjes. Modestia mbron qendren intime te personit. Modesti do te thote te refuzosh te zbulosh ate qe duhet te mbetet e fshehur.

Ndersa kjo reference lidhet me drejtperdrejt me veshjen dhe sjelljen, parimi mund te shtrihet ne tatuazhe. Tatuazhet mund te shihen si nje forme e vete-lavderimit, e cila mund te coje ne kotesi - nje mekat qe katolicizmi meson se duhet shmangur.

Respektimi i krijimit te Zotit

Katolicizmi meson se njerezit jane krijuar sipas shembelltyres dhe ngjashmerise se Perendise (Zanafilla 1:27). Ky besim nenvizon shenjterine e trupit te njeriut. Ndryshimi i trupit me tatuazhe mund te interpretohet si mungese respekti per krijimin e Zotit. Kisha Katolike inkurajon besimtaret te kujdesen per trupin e tyre ashtu sic do te kujdeseshin per cdo dhurate nga Zoti. Katekizmi shtjellon me tej:

Katekizmi i Kishes Katolike 2288

Jeta dhe shendeti fizik jane dhurata te cmuara qe na jane besuar nga Zoti. Ne duhet te kujdesemi ne menyre te arsyeshme per to, duke marre parasysh nevojat e te tjereve dhe te miren e perbashket.

Ndersa ky pasazh ka te beje kryesisht me shendetin, parimi themelor eshte se trupi eshte nje dhurate nga Perendia dhe duhet trajtuar me nderim. Tatuazhet, vecanerisht ato qe permbajne mesazhe ose imazhe te demshme, mund te shihen si mosrespektim ndaj shenjterise se formes njerezore.

Ceshtja e qellimit

Ne teologjine morale katolike, qellimi pas nje veprimi eshte vendimtar ne percaktimin e moralit te tij. Tatuazhet nuk jane ne thelb mekatare, por arsyeja per te bere nje tatuazh mund ta beje ate te tille. Per shembull, nese nje tatuazh synon te promovoje nje mesazh qe bie ndesh me mesimet katolike, te tilla si lavderimi i dhunes ose imoralitetit, ai konsiderohet mekatar.

Ne menyre te ngjashme, tatuazhet e bera per shkak te rebelimit ose ne kundershtim me autoritetin prinderor ose kishtar mund te shihen gjithashtu si mekate. Kisha Katolike meson se bindja dhe respekti per autoritetin jane virtyte te rendesishme. Rebelimi kunder autoritetit legjitim, qofte edhe ne formen e nje tatuazhi, eshte moralisht problematik.

Perfundimi: Nje ceshtje gjykimi

Ndersa Kisha Katolike nuk i ka deklaruar ne menyre eksplicite tatuazhet si mekate, ka disa arsye pse ato shihen si problematike. Referencat biblike per shenjterine e trupit, virtytet e modestise dhe perulesise, dhe rendesia e qellimit - te gjitha sugjerojne se tatuazhet mund te konsiderohen mekatare ne kontekste te caktuara. Megjithate, eshte gjithashtu e rendesishme te theksohet se morali i tatuazheve eshte ne fund te fundit nje ceshtje e dallimit personal, e udhehequr nga mesimet e Kishes dhe ndergjegjja e individit.

Te krishteret qe mendojne te bejne nje tatuazh duhet te reflektojne mbi qellimet e tyre, ndikimin e mundshem ne jeten e tyre shpirterore dhe nese tatuazhi perputhet me besimin dhe vlerat e tyre. Konsultimi me nje prift ose keshilltar shpirteror mund te siguroje gjithashtu udhezime te vlefshme per marrjen e ketij vendimi.

Ne fund, nderkohe qe tatuazhet mund te mos denohen ne menyre eksplicite, atyre duhet tu qasemi me kujdes dhe nje ndjenje te thelle pergjegjesie per ruajtjen e shenjterise se trupit si tempull i Frymes se Shenjte.